Juleafslutning og ekstraordinær generalforsamling.

09-12-2019 17:00 til 09-12-2019 19:00

Struerspejderne

Indbydelse til juleafslutning og ekstraordinært grupperådsmøde hos Struerspejderne.

Mandag d. 9. december kl. 17.00 til 19.00.

Vi holder fælles juleafslutning for alle spejdere – microber – microer – minier – juniorer – tropsspejdere – samt mindst 1 spejderforældre fra hver hjem – gerne 2 spejderforældre og søskende er også velkommen.

 Program for aftenen:

 Kl. 17.00        Vi starter med en sang (fælles for alle)

 Kl. 17.15        Spejderne og søskende i skolealderen: spiser æbleskiver, tilberedt på bål.

                      Forældre går indenfor til spisning af æbleskiver samt ekstraordinært grupperådsmøde

                      (Søskende under skolealderen må følge forældrene).

 Kl. ?               Vi spejdere forbereder overraskelse til forældrene.

 Kl. ?               Forældrene kommer ud fra mødet og ser at spejderne optræder (overraskelse).

Kl. ?               Pakkespil for alle – medbring gave til ca 15-20 kr, som er pakket ind i eks en                 skotøjsæske  (vi er udenfor og spille på græsplænen, så gaverne skal være store for ikke at blive væk).

                      Hold 1: microber – microer – minier - søskende op til og med 3. kl. – mindre søskende ifølge med forældre.

                      Hold 2: juniorer – tropsspejdere - søskende i samme alder.

                      Hold 3: forældre og spilleglade ledere J

  Kl. 18.45        Vi slutter af sammen og ønsker hinanden glædelig jul  (juleferie indtil d. 6. januar 2020).

 

Tilmelding på hjemmesiden som vi plejer, denne gang skal I ikke finde dankort for at tilmelde jer  J

 

På glædeligt gensyn til alle

Lederne – Struerspejderne

 

--------------------------------------------------------------------------------------

Kære forældre, ledere og bestyrelse i Struerspejderne.

Hermed indkaldelse til ekstraordinært grupperådsmøde mandag d. 9. december 2019 kl. 17.15, Stadion Alle 5, Struer.

Dagsorden:

Valg af dirigent og referent

Orientering om evt. opførelse af ny spejderhytte.

Fastsættelse af antallet af bestyrelsesmedlemmer under hensyntagen til §14, stk. 5

Valg til bestyrelsen, under hensyntagen til §14, stk. 4, af:

  1. bestyrelsesformand
  2. kasserer - skal ikke vælges, Rasmus er valgt som kasserer (Rasmus tæller som leder)
  3. ledere, herunder mindst en gruppeleder (det har grupperleder Jannie klaret inden)
  4. forældre til bestyrelsen
  5. suppleanter.

Byggeudvalg – valg af medlemmer

Evt.


Med venlig hilsen

Michael Ambolt Folman

Afgående formand – Struerspejderne. 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Vi – lederne – er mega vilde efter at lave spejderarbejde med jeres børn.

VORES DILEMMA ER AT vi super gerne vil fortsætte med at lave det sjove spejderarbejde med jeres børn  J

-         vi har derfor brug for jeres hjælp til at få bestyrelsen for Struerspejderne på plads!!

Nu har vi kun en bestyrelse på papiret – en bestyrelse der ikke holder møder og varetager, de opgaver som faktisk burde ligge i bestyrelsen. Det vil sige at Struerspejderne pt har dispensation og ikke lever op til reglerne for en spejdergruppe under DDS.

Bestyrelsen er fundamentet i en spejdergruppe d.v.s. det er bestyrelsen der lægger linjen i gruppen og vi ledere, der har fornøjelsen af at lave det sjove spejderarbejdet med jeres børn – vi nyder bare samværet med jeres børn, men har hårdt brug for 3 forældre til bestyrelsen for at køre Struerspejderne videre. 

KORT SAGT kære forældre – Vi skal have valgt mindst 3 forældre til bestyrelsen, heraf en bestyrelsesformand og evt nogle til byggeudvalg.

Valg af forældre til bestyrelsen – ekstraordinært grupperådsmøde,,, 

Hvornår? -> d. 9. december kl. 17.15

Bestyrelsen for en spejdergruppe:

Består af minimum 6 personer i grupper, hvor der ikke kan vælges unge spejdere i alderen 15 og 23 år. D.v.s. minimum 3 forældre og 3 ledere, der må gerne være 4 forældre og 4 ledere i bestyrelsen. Ledere, som har børn i gruppen, kan man ikke vælges som forældre-repræsentant til bestyrelsen. Der kan vælges 1 person, som hverken er leder eller forældre.

Bestyrelsesformand og kasserer-opgaverne ligger hos forældre eller en af posterne kan ligge hos en person, som hverken er leder eller forældre. I Struerspejderne har vi dispensation til at kasserer-posten ligger hos en forældre, der også er leder.

Forældrerepræsentanterne vælges for 2 år ad gangen.

Formål for bestyrelsen:

·     at sikre at Struerspejderne ledes efter DDS regler

·        at sikre Struerspejderne udvikling

·        at holde styr på økonomien

·        at afholde grupperådsmøder (generalforsamling)

Der er i DDS’s regler ikke en specifik opdeling af hvad bestyrelsen laver og hvad lederne laver, hvad angår at arrangere ture/sommerlejr, arrangementer m.v. Dette er noget der aftales fra gruppe til gruppe, men lederne vil altid gerne have gode ideer og hjælp til praktisk udførelse.

Spejderhytten og grunden hører under bestyrelsesarbejdet, d.v.s. at det er bestyrelsen der endeligt træffer beslutning om vi skal bygge en ny spejderhytte samt være med til at styrer eventuel byggeproces.  



Tilmelding til dette arrangement lukker 03-12-2019 21:30

Hvor

Stadion Alle 5
Struer 7600
struerspejderne@hotmail.com

Tidspunkt

Fra 09-12-2019 17:00
Til 09-12-2019 19:00

Arrangør

Struerspejderne