JUNIORTRÆF
03-10-2025 17:00 til 05-10-2025 15:00
Yggdrasil Gruppe
Juniorer i Yggdrasil Gruppe
Så skal vi snart afsted på juniortræf, og vi glæder os! Her kommer lidt ekstra information om weekenden.
HVAD ER JUNIORTRÆF?
Juniortræf er en sjov weekend for juniorer i alle DDS spejdergrupper i København. På juniortræf skal vi på aktiviteter og være i patrulje med spejdere fra andre grupper, dog altid med én anden fra Yggdrasil. Vi spiser og sover i telt sammen som gruppe.
TEMA BESKRIVELSE FRA TEAMET
“Vi skal tilbage i tiden. Til de gode gamle dage, hvor spejderskjorten var nystrøget og ikke hang uden på shortsene. Hatten sad på hovedet og bardunerne var stramme. Det er tid til vintagespejd! Det sker på Colleruphus. Spejderne bygger aktiviteter og senere går man rundt i byen til alle aktiviteterne.”
Man er derfor meget velkommen til at finde de høje sokker og spejderhatten frem, hvis man har sådan en liggende - eller måske har ens forældre eller bedsteforældre en gammel ting fra da de var spejdere :)
AFGANG OG HJEMKOMST
Afrejse fra: Flintholm St. fredag den 3. oktober kl 17.00. Vi skal følges i bus med en masse spejdere fra de andre grupper. Hvis I ikke kan finde det, så ring til Pink på 30 22 42 84.
Hjemkomst samme sted søndag den 5. oktober kl. 15.00. Når vi kommer hjem, må I meget gerne sige hej og overtage de tunge tasker inden vi skal synge af, så vi får sagt ordentligt farvel til hinanden efter en god tur. Først når vi har sunget af, er vi færdige med turen, og så er børnene tilbage under jeres vinger.
MADPAKKE
Husk en god, solid madpakke, der kan holde jer mætte til lørdag morgen. Vi spiser først, når vi er kommet frem til stedet omkring kl. 18.30-19.00, så spis evt. også noget hjemmefra inden afgang. Husk en drikkedunk med vand. Den får I også brug for resten af weekenden.
UDENDØRS HELE TUREN
Vi er udendørs hele turen uden nogen undtagelser. Det eneste, vi laver indendørs er toiletbesøg – også selvom det står ned i stænger. Det er derfor vigtigt, at være klædt praktisk på. Et lag uldundertøj er super rart at have på, da det er køligt morgen og aften. Derudover er det også vigtigt med en tyk trøje og hue. Vi sover i telt. Selvom solen skinner om dagen, er det koldt om dagen.
HJÆLP
Vi har brug for hjælp til at transportere telte og grej fra Mariendalsvej til Flintholm fredag, til at fragte grej og telte fra bussen til Mariendalsvej søndag, samt hjælp til ophængning våde/fugtige telte i vores lokaler (kæmpe hjælp til trætte ledere efter en lang weekend).
Hvis I har mulighed for at hjælpe, så svar tilbage på denne mail, eller skriv en besked til Pink på 30 22 42 84.
SPEJDERLOMMEN
Lommerne på jeres spejderuniform skal være ’i orden’. Det betyder, at de SKAL indeholde papir/blok, skriver, plaster, lommebogen, sangbog, tændstikker og sikkerhedsnål.
PAKKELISTE
Madpakke til fredag aften
Drikkedunk med vand
Liggeunderlag
Sovepose - Vi skal sove udendørs i telt og at det kan blive koldt. Hvis soveposen ikke er så varm, så tag varmt nattøj med
Evt hovedpude
Nattøj – gerne uld
Evt. sovedyr og læsestof f.eks. en jumbobog, til at kigge/læse i om aftenen
1 sæt skiftetøj - Husk at vi er ude hele weekenden.
2 par sokker, gerne uldne, 2 par underbukser
Varm trøje til lejrbålet
Hue, vanter, halsedisse eller lign
Lange underbukser og en langærmet undertrøje
Vandrestøvler eller sko der er gode at gå i, der kan tåle mudder
Gummistøvler (kan blive hjemme, hvis ens vandrestøvler er 100% vandtætte)
Regnjakke og regnbukser
Tandbørste, tandpasta + evt. andre toiletsager
Sygesikringsbevis/kopi af sygesikringsbevis
Brilleetui hvis du bruger briller
Spisegrej (flad tallerken, kniv, gaffel, ske, dyb tallerken, mug)
Viskestykke
Uniform og tørklæde (det skal man have på i bussen!)
Sangbog, lommebog, blok, blyant/kuglepen, tændstikker, plaster,
MEGET gerne Armbåndsur
Dolk
Pandelampe eller lommelygte + ekstra batterier
Pakkes ikke: Slik, Mobiltelefon, SmartWatch
RYGSÆK OG NAVN
Husk kun at pakke i én rygsæk, da vi skal gå et lille stykke fra bussen til lejrpladsen. Det er også en god idé at markere sin taske med f.eks. et farvet bånd, en nøglering eller andet, da de skal i bagagerummet på en bus sammen med 60 andre rygsække, som meget sandsynligt ligner jeres. Der skal derudover også navn på ALLE jeres ting. Vi er mange spejdere på tur sammen og mange har de samme ting, så de bliver nemt væk uden navn på. Det gælder også for strømper, soveposehylster, spejdertørklæde, bestik osv. Vi anbefaler disse mærkater: https://www.navnelapper.dk/
UDSTYR:
Vi har samlet nogle tips til udstyr på gruppens hjemmeside: Tips til udstyr - særligt for nye spejdere (yggdrasilgruppe.dk)
HJEMVE
Det er altid en god ide at forberede jeres børn på, hvad de skal gøre, hvis de får hjemve. Vi har lavet et dokument med et par tips og tricks her
MOBILTELEFONER og SMARTWATCHES
...skal uden undtagelse blive hjemme.
UNDER WEEKENDEN
Juniortræf afholdes i år på Colleruphus, Høje Sandbjergvej 11D, 2840 Holte. Hvis I har brug for at komme i kontakt med en leder på turen, kan I kontakte Pink på 30 22 42 84, eller Rønn på 27 28 67 66. Vi vil ikke tjekke mails (da vi har travlt med at have det fedt med jeres børn). Det er altid vigtigt, at vi kan få fat i jer, og I om nødvendigt kan hente jeres spejder, hvis de f. eks. bliver syge under turen.
Vi glæder os til et skønt Juniortræf!
Spejderhilsner
Juniorlederne.
Ledige pladser: 12