Ledermøde ændret til 11. Okt 2018
11-10-2018 19:00 til 11-10-2018 21:00
Cimbrerne Støvring Gruppe
Cimbrerne Støvring Gruppe
Hej alle friske ledere og hjælpere på vores spejdermøder
Så er det Torsdag d 11/10 kl. 19.00-21.00 at vi har møde på spejdergården.
Vil du være søde og tilmelde/afmelde via medlemsservice om du deltager - hvis ikke, om du så har nogle kommentar til nedenstående dagsorden retur til denne mail. Hjælp meget gerne din grenleder vedr. punkt 5, hvis du ikke kan deltage.
Det er troppen til at lave kaffe/the, bragt/bagt kage/lign inden mødestart…
Bedste gruppeleder hilsner
Birgitte W Simonsen
Birgitte W Simonsen
Dagsorden er følgende:
0 //
Kaffe/the/krus på bordet ved mødestart - det er troppen der har kage/boller med denne gang.
0 //
Kaffe/the/krus på bordet ved mødestart - det er troppen der har kage/boller med denne gang.
… der har været en forespørgelse vedr roulademærket. Så hvis du vil tage roulademærket, medbringer du 5 roulader til mødet...
1 //
Godkendelse af sidste referat.
1 //
Godkendelse af sidste referat.
2 //
Valg af ordstyrer.
- Noget der skal under eventuel?
3 //
Nyt fra gruppelederen/ og med info/nyt fra bestyrelsen/udvalg
- Foto af alle hjælper og ledere (Marie Louise fra bestyrelsen)
- Kursusweekend - se punkt 4
- Leder erklæring - se punkt 5
- Lodseddel / Diabetesforeningen
- Kommunen - hente genbrugs ting, ikke tilladt for private
- Special spejd - ny gren
- Hjemmeside status (www.9530spejder.dk)
- Besøg af Kaj Klæstrups kone og datter på spejdergården
- Kontigent opkrævning
- Økonomi i gruppen
- Y´mens - Været på besøg i Nibe
- Lodseddel onsdag d. X (Lions) og lodseddel/negsalg status med julefrokost d. 25 november.
- Evaluering - Opstartshygge ved bestyrelsen (august)
- Evaluering - Arbejdsdag d. 30. september / gruppehjælper.
- Evaluering - Spejderhjælpen
- Evaluering - Røde Kors indsamlingen
- Julegåtur for alle grene/grupper i Rold Skov Division - (4. november)
- Kort tema fx 15 min på hvert ledermøde?
- Status : Tag, el og “hyg og byg” (vedligeholdelse af spejdergården - noget i har set?)
- Alm mærker og specialmærker skal bestilles ved Henrik (husk at ligge rester tilbage og ikke have depoter i lommerne...)
4 //
Evaluering - Gruppeturen “Den vilde vest” (21.-23. september)
Evaluering - Gruppeturen “Den vilde vest” (21.-23. september)
- Håndtering af telt (man er meget hård ved dem - hvad gør vi?)
- Håndtering af lånte materialer af andre grupper. (Hængekøjer)
- Aktiviteterne i grenene - hvordan gik det?
- Nogler tog hjem før tid - var det for koldt, for primitivt i telt eller andet?
- Stadig en del der ikke havde “godt nok” soveudstyr og generelt udetøj på - de frys
5 //
Kursus weekend
- 8 ledere/hjælpere var afsted, men hvad lærte man noget?
- 8 ledere/hjælpere var afsted, men hvad lærte man noget?
- Alle der var afsted, i skal lave et oplæg på 2 min… hvad var det bedste du fik med “hjem”
6 //
Ny leder- hjælpererklæring
- Vi skal alle have lavet en ny leder- hjælpererklæring alle - så vi bruger lige to minutter på dette på mødet..
- Vi skal alle have lavet en ny leder- hjælpererklæring alle - så vi bruger lige to minutter på dette på mødet..
(Har vedhæftet en leder- hjælpererklæring og den må meget gerne medbringes udfyldt til mødet - ligger som pdf i kalenderen under mødet)
- Børneattest - bestiller vi via nettet, men i skal huske at tjekke e-boks og godkende.
7 //
Medlemsservice
OPGAVE TIL ALLE GRENLEDERE - Tjek jeres mobile/interne lister med medlemsservice
- Er alle meldt ind?
8 //
Bordet rundt kort, med kommende ture, lederstatus, antal spejdere mm
Bordet rundt kort, med kommende ture, lederstatus, antal spejdere mm
- Præsentation af nye hjælpere
- Grenleder: antal voksne (hjælper/leder) og antal børn i jeres gren
- Stadig medlemsstop i nogle grene?
- Nogle udfordringer..?
- Ønsker af materiel..?
9 //
Juleafslutning 19. december
Juleafslutning 19. december
- Grenvis?
- Nogle der holder det allerede d. 12. dec..?
10 //
Gruppetur til Foråret 15.-17. marts
- Samme hytte som sidst? ...hvis noget tættere på, så kom gerne med et bud (Samt tjek at den er ledig)
- Tema?
11 //
Eventuel
-
Næste ledermøder/planlægningsmøde - d. 29/11 kl. 19.00-21.00
Næste bestyrelsesmøde d 13/11
Husk altid, oprydning på gården efter et spejdermøde da vi er mange der bruger spejdergården:
- fx grydestativ ind efter madmøder. Låse af, sætte alle ting på plads, feje, opvask, udendørsareal mm
Punkter på kommende leder/hjælpermøder:
- Gruppetur til foråret
- Juleafslutning
- Julefrokost lodseddelshygge (Bestyrelsen)
- Lederplanlægningsdag til januar - skal vi ikke være på gården? (5/1 2019)
<object type="application/x-apple-msg-attachment" data="cid:7CD39F92-708D-4978-B0A9-6711B2B93BE8@home" apple-inline="yes" id="3C52FAC5-EBD1-4A89-A9AE-D560848B9C9A" height="841.89" width="595.276" apple-width="yes" apple-height="yes">
Samlet antal pladser: 25
Ledige pladser: 16
Ledige pladser: 16
Tilmelding til dette arrangement lukker 10-10-2018 19:38