PUF 2021

21-05-2021 00:00 til 24-05-2021 00:00

Det Danske Spejderkorps

Dette er tilmeldingen til ventelisten til årets 5 PUF-kurser.
OBS: DETTE ER TILMELDING TIL VENTELISTEN TIL DE 5 KURSER.

PUF står for Patruljeliv, Udvikling og Friluftsliv og kurserne afholdes i år i Pinsen.

PUF-kurserne
  • PUF-kurser er for 11-12 årige spejdere men primært målrettet sidsteårs-juniorer
  • Det er kurser med fart på, der sætter skub i spejderlivet
  • Det er kurser i patruljeliv, hvor du skal sove udenfor, lave mad selv og udfordres og udvikles en masse
  • Du får nye venner, nye spejderfærdigheder og nye indtryk

Deltagerbetingelser
For at kunne deltage på PUF 2021, skal du være aktiv juniorspejder, være 11 eller 12 år ved kursusstart, og kunne deltage alle de dage, kurset varer (21.-24. maj 2021). 

Tilmeldingen er åben fra mandag den 1. marts kl. 12.00 til onsdag den 7. april 2021 ved midnat. 

Vælg dine kurser
I tilmeldingen vælger du, hvilke kurser du ønsker at deltage på. Du kan vælge mellem alle PUF-kurserne. Du bliver kun tilbudt et kursus, som du har ønsket. Desto flere kurser som du vælger, desto større er chancen for at komme på PUF.

Du skal minimum vælge 2 kurser. 

Deltag sammen med en spejderven/-veninde
Du kan også vælge at ønske at komme på samme kursus som en spejderven. Du kan højst angive 1 spejderven. Du kan dog fortsat kun blive tildelt et kursus, som du har ønsket. Vi kan ikke garantere, at du kommer på kursus med én som du ønsker, men vi bestræber os på at opfylde dine ønsker. Du skal angive medlemsnummeret på den, som du ønsker at komme på kursus med.

Hvis din spejderven ikke tilsvarende har angivet dig eller valgt de samme kurser som dig, kan ønsket ikke blive opfyldt. Så det er vigtigt, at I har aftalt det indbyrdes, inden I tilmelder jer.

Regler for fordeling af pladserne
Du er ikke sikret en plads, selvom du har tastet din tilmelding hurtigt og til tiden. Det er først efter tilmeldingsfristen onsdag den 7. april 2021, at alle pladserne bliver fordelt. Pladserne bliver fordelt ud fra følgende principper:

  • Hvilke kurser du har ønsket
  • Balanceret kønsfordeling
  • Max. 4 spejdere fra samme gruppe på samme kursus
  • Hvem du evt. har ønsket at deltage sammen med
  • Førstegangskursister prioriteres først
  • Da vi endnu ikke kender Corona-situationen i foråret, kan det komme på tale at fordele efter landsdele for at kunne gennemføre kurserne.
Du vil kun blive tilbudt et kursus, som du har ønsket. Hvis der er for mange tilmeldte, vil nogle spejdere komme på venteliste. Man kan altså godt komme på venteliste, selvom man har tilmeldt sig til tiden.

Vi forsøger at tildele pladser til så mange spejdere som muligt. Det er igen i år ikke muligt at notere 1. prioritet i kursusønsker, så alle valgte kursusønsker er ligestillede ved tilmelding. Husk derfor kun at tilmelde dig de kurser, du ønsker at deltage på. Jo flere kurser, du vælger, jo større sandsynlighed er der for at komme afsted på kursus.

Hvis du ikke ønsker at deltage på det kursus, som du har fået tildelt, har du ikke mulighed for at blive skrevet på venteliste til andre kurser, men bliver derimod afmeldt PUF 2021. Du skal derfor kun skrive kurser på, som du ønsker at deltage på.

Da kurset er rettet mod sidsteårs-juniorer, vil de spejdere som ikke har deltaget før blive prioriteret først, men det vil være muligt at deltage mere end én gang. 
Er du så heldig at komme afsted igen, kan du ikke deltage på samme PUF-kursus som sidste år.

Besked om deltagelse
Pladserne til kurserne bliver fordelt i løbet af uge 15. Du, din forælder og din juniorleder vil i uge 16 modtage en mail med besked om, hvilket kursus du har fået plads på, eller om du er kommet på venteliste.

Du kan også selv, via din profil i Medlemsservice, holde øje med hvilket kursus du er kommet på. Klik på 'Min side', scroll lidt ned på siden og find boksen 'Arrangementer'. Når du har tilmeldt dig, står der 'PUF 2021 - Tilmeldt'. Hvis der står 'Venteliste' er du kommet på ventelisten. Hvis et af de 5 PUF kurser står der og der ud for kurset står 'Tilmeldt', har du fået tildelt dette kursus.
Din leder kan, hvis han/hun er oprettet som medlemsansvarlig eller enhedsansvarlig, også se dette under din profil, på fanen 'Arrangementer'.

Deltagerbrev
Derudover får du et deltagerbrev senest i løbet af uge 17, som fortæller, hvor du skal hen, hvad du skal medbringe, hvem der skal med og mange andre praktiske oplysninger.

Kursuspris 1.325 kr.

Vælger du din gruppe som betaler, bliver der sendt en faktura til gruppen efter kurset. Vælger du 
direkte betaling (med kort), modtager du selv en faktura efter kurset.

Afbud
Din tilmelding er bindende, når den er indtastet i Medlemsservice. Skulle du blive forhindret i at deltage, skal du straks meddele dette til Korpskontoret via mail: kursus@korpskontoret.dk eller tlf. 32640077. Dit afbud er først registreret, når du har modtaget en bekræftelse fra Korpskontoret.

Ved afbud senere end den 19. maj 2021 skal det meldes direkte til kursuslederen. Kontaktoplysningerne vil fremgå af deltagerbrevet.

Afbudsgebyret er følgende:
  • Ved afbud frem til den 2. maj opkræves ikke afbudsgebyr.
  • Ved afbud herefter (fra den 3. maj) opkræves hele kursusbeløbet.
Samlet antal pladser: 1
Ledige pladser: 0

Tilmelding til dette arrangement lukker 19-05-2021 12:00

Hvor

Arsenalvej 10
1436 København K
Danmark
+4532640050
info@dds.dk

Tidspunkt

Fra 21-05-2021 00:00
Til 24-05-2021 00:00

Arrangør

Det Danske Spejderkorps