Søledermøde
15-03-2013 00:00 til 17-03-2013 00:00
Det Danske Spejderkorps
Søledermøde , marts 2013 Nørre Alslev Spejderne, Nykøbing Falster
Følg Søledermødet på Facebook: korturl.dk/1g3
Årets første Søledermøde står lige for døren og løber af stablen den tredje weekend i marts, fra fredag d. 15. marts til søndag d. 17. marts.
Den weekend skal du en tur til Nykøbing Falster, hvor en omgang ordentlig søde søspejdere mødes :)
Til de nye unge uerfarne jungmænd, kan Søledermødet kort beskrives som søspejderledernes og -seniorernes halvårlige træf, en slags sørådsforsamling, hvor der foruden det officielle program, vil blive rigelig med tid til at møde hinanden gennem festlig spas og løjer!
Det koster 250,- kr. at deltage. Hvis man er interesseret i at deltage, vil ens gruppe som oftest tilbyde at dække eller yde tilskud til ens deltagergebyr og transportudgifter.
Hvis ikke man har bil, kan man påmønstre et SøTog der vil afgå fra alle landets største togstationer og samtidig måske spare lidt på togbilletten ved at rejse sammen! Angiv derfor ved din tilmeldningen, om du vil stå for "egen transport" eller om du gerne vil med et "SøTog" og vælg så hvilken station du gerne vil rejse fra.
Kun hvis der er over 8 rejsene fra samme station, kan vi bestille en grupperejse og derved spare en masse på billetten! (cirka wildcardpris for alle rejsende!) Når der derfor er mindst 8 personer der har angivet, at de gerne vil med et SøTog fra samme station, så åbner vi for en tilmelding her på siden. Så skal du blot tilvælge et modul!
Afgange fredag d, 15. marts
- fra København kl. 1904 => ank. 2058. (tilmelding ÅBEN - vælg modul)
- fra Odense kl. 1846 => ank. 2058.
- fra Aarhus kl. 1700 => ank. 2058.
- fra Aarhus kl. 1900 => ank. 2258.
- fra Aalborg kl. 1718 => ank. 2258.
Afgange søndag d. 17. marts
- til København kl. 1310 => ank. 1504. (tilmelding ÅBEN - vælg modul)
- til Odense kl. 1310 => ank. 1530.
- til Aarhus kl. 1310 => ank. 1712.
- til Aalborg kl. 1310 => ank. 1852.
Tilmeldingsfristen er søndag d. 10. marts.
Medbring følgende i din søsæk..
o Dit personlige gear
o Lidt praktisk tøj til ude og inde
o Sko til såvel uden- som indendørs færden
o Dyne/sovepose og soveunderlag
o Puttebamse
o Monetos til baren
o Andet sjovt der kunne blive brugbart den weekend!
P r o g r a m
(O => orientering, D => debat, B => beslutning)
Fredag d. 16. november
Kl. 2000 Mødet åbner
Kl. 2200 AGM Søspejdernes sejlklub
Kl. 2300 Reception for nye deltagere
Kl. 2400 Natmad
Lørdag d. 17. november
Kl. 0800 Morgenmad
Kl. 0845 Morgensamling med ’Landet Rundt’
(udenfor, så vær praktisk påklædt!)
Kl. 0930 SØA’s beretning 2012 (O)
Kl. 1015 Kaffepause
Kl. 1030 Debat: søspejderkurser i DDS (O/D)
(SØA, SøPLan1 og SøPLan2 giver et oplæg om, hvad kursisterne får med hjem i bagagen fra deres kurser. Efterfølgende vil der i en række havnekiosker, blive mulighed for at diskutere sine egne forventninger, til hvad man får ud af de kurser, der afholdes for søspejdere i DDS.)
Kl. 1200 Frokost
Kl. 1300 Udflugt til ’Middelaldercenteret’
Kl. 1530 Pause med kage og frugt
Kl. 1600 Fælleskorpslig spejderlejr i 2017 - skal vi planlægge Sølandslejr? (O/D)
(Det er yderst sandsynligt, at der i 2017 vil blive afholdt en Spejdernes Lejr vol. 2.0. Da der har været et ønske om at afholde en form for Sølandslejr i fremtiden og det ikke er hensigtsmæssigt med fælleslejre to år i træk, skal det nu overvejes om vi vil begynde at arbejde på et fælles søspejderarrangement til afholdelse i sommeren 2015.)
Kl. 1700 Tea time
Kl. 1730 Oplæg om Thurøbund Spejdercenter, ved H.C. (O)
Kl. 1815 Oplæg om nyt vikingeskibsprojekt, ”Skjoldungen” ved Tim Krat (O)
Kl. 1830 Aftensmad
Kl. 1930 Regionalmøder
Kl. 2100 Aften til fri leg og sang
Kl. 2400 Frist for opstillinger til SØA
Søndag d. 18. november
Kl. 0800 Morgenmad
Kl. 0845 Morgensamling
Kl. 0900 Elektroniske søkort (v. Erik på I-Pad)
Kl. 0930 Debat om kommende søledermøder (D/B)
(Debat om hvordan søspejderne ønsker at deres fremtidige søledermøder skal afholdes.)
Kl. 1030 Tissepause
Kl. 1045 Valg til SØA
Kl. 1130 Evaluering af søledermødet
Kl. 1200 Frokost og tak for denne gang!
Kursusledere:
Malthe Stentoft (maltheseren@gmail.com) og Heidi Larsen (heidi.larsen7@gmail.com)