Familiespejd: SOMMERLEJR

Lindehytten

Familiespejd i 1. Silkeborg Gruppe

Kære familiespejder
Nu skal vi ikke vente mere Jubiii
Vi fejre at spejder arbejdet må gå i gang igen, med vores fantastiske familiespejd sommerlejr.
Lejeren er Den 13/6 kl 12.00 til 14/6 kl 12.00 ved vores egen lindehytte lidt uden for Them.
Alle aktivitere skal naturligvis forgå på covid-19 sikker man'er.
F.eks hver familie for sit eget telt at overnatte i.

Arrangermenter er støttet af vores kontingent penge.

Pris 50 kr pr voksen og 25 kr pr barn.
Program i familiespejder tilpas bar meter mål :-)

Lørdag:

• Ankomst 12:00. Flaghejsning og velkomst.
  •  Frokost kl 12:00 – 13:30: Vi laver bål sammen og tilbereder frokosten sammen.
  •  Telte rejses og indrettes 13:30 – 14:00: Vi har telte med til de familier der ikke har deres eget telt som de gerne vil sove i.
  •  Aktivitet 14:00 – 16:00: Vi skal indhente det tabte fra forårsprogrammet.
    vi samler op på det vi lærte i februar om kompas og så skal vi ud og finde insekter (som vi skulle have gjort her i maj) så vi kan starte med at tage krible-krable mærket
  •  Forberedelse af aftensmaden 16-18: Vi tager også sov-ude mærket. Som en del af dette mærke skal vi være sammen om at forberede aftensmaden. Vi har sat to timer af så der er god tid til at alle størrelser kan være med på deres niveau. Nogen kan snitte spåner til optænding af bålet. Nogen kan skralle og snitte grønsager til aftensmaden.
  •  Spisetid kl 18:00 – 18:30: Lige som til Spejd og Spis møderne sætter vi os alle sammen og spiser. Når alle er færdige vasker både børn om voksne deres eget bestik af.
  •  Lejerbål 18:30 – ca. 19:30: Vi synger sange og der kommer selvfølgelig også et par klassiske indslag med underholdning. Er der nogen der kan spille på guitar vil det være SUPER hyggeligt hvis I vil tage den med og spille til.

•  Go' nat for alle børn ca. 19:30: Hver familie køre hver sin putte-rutine i hver sit telt.
    Når der er ro er der voksen-hygge rundt om bålet.

Søndag:

• … når vi vågner: Nogen børn kan sove længe andre er måske allerede oppe med solen. De der er først oppe får lov at stille morgenmaden frem til de andre. Det bliver nogle boller og noget forskelligt som man kan hælde mælk på.
  •  Morgensamling kl 09:00: Når alle har spist og børstet tænder er vi klar til formiddagens aktivitet. Til morgansamlingen får alle lov at fortælle om hvordan de har oplevet det at sove ude. Udesover-mærket bliver delt ud.
  •  Aktivitet 09:15 – 10:10: Vi tager krible-krable mærket færdigt.
  •  Formiddagsmad 10:00: Frugt og boller
  •  Oprydning 10:30 – 11:30:
    Vi hjælpes ad både store og små med at slå teltene ned og rydde hytten op. Igen er der sat go tid af. Hytten er ca. 50-60 m2 og vi regner med kun at have brugt køkken og toilet (for det bliver jo godt vejre) så den er hurtig klaret.
  • Afslutning 11:30: Krible-krable mærket deles ud og vi ønsker hinanden go sommer og på gensyn i august.

Pakkeliste:

Praktisk tøj:

Selv om det er juni kan det blive overraskende koldt at sove i telt. Derfor vil vi anbefale at man tager godt med varmt tøj med for en sikkerhedsskyld.

•  regntøj og gummistøvler (kan undværes hvis det slet ikke ser ud til regn)
    • termotøj (er godt at have på ved lejerbålet om aftenen og når man skal op om morgenen)
    • varmt undertøj og sokker (selv om det er juni kan det blive overraskende koldt at sove i telt. Derfor vil vi anbefale at man tager godt med varmt undertøj med for en sikkerhedsskyld)
    • undertøj
    • gode sko
    • vindjakke
    • tandbørste
    • solcreme
    • Sovepose
    • Liggeunderlag (har man ikke et underlag kan man godt låne en madras fra hytten)
    • bestik og viskestykke
    • Guitar hvis du har en og kan spille på den
    • kniv (det er på forældrenes ansvar)