Divisionsturnering 2021
08-05-2021 09:00 til 08-05-2021 17:00
Parkering Hareskoven 2
Kære ledere
Så er det tid til divisionsturnering! Hermed praktiske oplysninger og en bid af historien, som I kan tilpasse til jeres invitation til spejderne:
Kære spejdere
I Eventyrernes Klub i London er Phileas Fogg, gentleman og opdagelsesrejsende, rigtig kommet i suppedasen. Han har væddet med de andre medlemmer af klubben om, at han kan rejse jorden rundt på 80 dage - hurtigere, end det nogensinde er gjort før! Og han er en ægte gentleman, så han holder, hvad han lover. Men tragedien har ramt, for Phileas Fogg har under sin morgengymnastik fået så ondt i ryggen, at han simpelthen ikke kan tage afsted - og væddemålet gælder jo stadig. Nogen skal Jorden rundt! Derfor er hans sidste håb, for at vinde væddemålet, at hans ven Baden-Powell forhåbentlig kender nogle friske, unge eventyrere, der kan hjælpe ham?
Lørdag d. 8 maj går turen derfor jorden rundt til Divisionsturnering.
OBS!! Forskellige mødesteder for hver gren:
Mikro/Mini-mødested: Parkeringsplads på Skovlystvej. (Parkering Hareskoven 2)
Junior-mødested: Restaurant Bryggeri Skovlyst parkeringsplads
Trop-mødested: Fuglehavehusshelterne
Praktiske oplysninger:
Pris:
-
50 kr. pr spejder
-
Gratis for ledere
-
Faktura Eftersendes
Tid:
-
Mini/mikro mødes kl. 10.00
-
Junior mødes kl. 09.30
-
Trop mødes kl. 09.00
-
Afhentning for mini/mikro kl. 16:30, junior 16:45, trop 17:00
Tilmelding:
-
Grenvis via divisionens hjemmeside
-
SU. 2. maj
Pakkeliste:
-
I rygsæk: Madpakke, drikkedunk, regntøj, varmt tøj, kompas, skriveredskaber, papir, fuldt opladt telefon
-
På: Uniform og tørklæde, gode vandrestøvler/vandresko til en hel dag i skoven
Transport:
-
Vi anbefaler, at alle ankommer på cykel
-
Vær opmærksom på, at parkeringspladsen bliver ensrettet
Hareskoven bliver zoneinddelt til hver gren, således at vi sørger for, at spejderne ikke går oven i hinanden. Trop = gul, Junior = rød, Mikro/Mini = blå
Specifikt til hver gren:
MIKRO / MINI :
Mikro/minierne går rundt i patruljer med en leder. Der udleveres et kort, hvorpå 8 døde poster er markeret, og man følger den samme rækkefølge rundt. Hver post er indrettet, så to patruljer kan være på den på samme tid. Hver post har alle materialer og en udførlig vejledning til udførelse af posten og pointgivning. Lederen, der er med en patrulje rundt, bedømmer og tæller point for patruljen. Alle minipatruljer mødes kl. 16:00 til fælles afslutning ved den store bålplads midt i minizonen (“Bålsted Hareskov” på Google Maps), hvorefter vi samlet går til parkeringspladsen, hvor vi startede, til cykler og afhentning.
Se Google Docs
JUNIOR :
Juniorerne kommer til at gå patruljevis og uden leder i Hareskoven. De vil få udleveret et kort med de døde poster, samt vigtige informationer - nogle af posterne vil dog være bemandede. På kortet ser de også en base post, hvor en enkelt juniorleder eller to fra hver gruppe vil være. Her kan man hente vand, komme forbi når man er træt, uvenskaber i patruljen osv osv. Juniorspejderne vil ved start få udleveret en materialepose, derfor skal de sørge for at have plads i deres rygsække. Alle posterne vil være QR koder, som patruljen scanner med telefonen og får postbeskrivelsen op på. På denne måde sikrer vi, at de ikke klumper ved posterne. Juniorerne har fælles afslutning ved base posten kl. 16.15, hvor spejderne kan følges med deres ledere til parkeringspladsen efterfølgende eller hjemad.
TROP :
Tropsspejderne kommer til at gå rundt i Hareskoven i patruljer og møder bemandede poster, med udfordringer fra forskellige lande rundt omkring i verden.
De vil ved start få udleveret kort og en gennemgående opgave samt et rejsepas pr. Patrulje, passer skal bruges til at kontrollere at de har været på alle posterne. Den gennemgående opgave bliver indleveret til sidst på løbet.
Når spejderne har gennemført mødes de gruppevis og går hvert til sit.
Nogle grupper har arrangeret overnatning enten fredag-lørdag eller lørdag-søndag, dette er helt op til den enkelte gruppe.
De tropslederne der har tid og mulighed deler en øl fredag aften 19.30 ved Fuglehavehusshelteren, for at hygge og sikre, at der er styr på de sidste detaljer.