Kære Spejdere og forældre
Holder vi grupperådsmøde (generalforsamling) og tænkedag onsdag d 21/2-2024.
Det lyder måske mere kedeligt end det er - for det er en hyggelig aften for hele familien, med billeder fra året der gik, pizza, nyt om vores spejderhytte og så en lille smule afstemninger og budget for de voksne, mens spejderne holder tænkedag. Tænkedag er en dag hvor spejdere i hele verden tænker på hinanden og spejdere i i-lande samler penge ind til spejderarbejde i fattige lande. Traditionen opstod, fordi Robert og Olave Baden-Powell (Robert var ham der opfandt spejder) hvert år på deres fødselsdag (22. februar) fik postkort fra hele verden og de ville hellere have at folk brugte pengene på at støtte spejderarbejde rundt omkring i verden. I dag giver vi 2 kr. pr. spejderår.
Program
17.45 - 18.15 pizza til alle
Af hensyn til bestilling af pizza bedes alle tilmelde sig.
18.15 - 19.00. Vi er rundt på tre poster (børn, unge og voksne)
- Regnskabs kahoot
- Året der gik, udviklingsplan og hytten.
19.00 - 20.00 Formelt grupperådsmøde og tænkedag
- Tænkedag for alle under 15 år (foregår udenfor, så tag godt med tøj på og husk 2 kr. pr. spejderår).
- Formelt grupperådsmøde for alle over 15 år.
Dagsorden for det formelle grupperådsmøde jf. Det Danske Spejderkorps’ vedtægter § 64
1. Valg af dirigent og referent
2. Fremlæggelse af bestyrelsens beretning
Kan downloades i højre kolonne en uge før mødet
3. Fremlæggelse og godkendelse af årsregnskabet for 2023
Kan downloades i højre kolonne en uge før mødet
4. Behandling af indkomne forslag
Forslag sendes til formanden minimum 1 uge før på post@ballerupspejdergruppe.dk
5. Fremlæggelse af opdateret udviklingsplan til vedtagelse
Forslag til opdateret udviklingsplan kan downloades i højre kolonne.
6. Fremlæggelse og godkendelse af justeret budget for 2024, herunder kontingent for 2024
Kan downloades i højre kolonne en uge før mødet.
Bestyrelsen foreslår det aktive kontingentet forhøjet med 5% til 365kr/kvartal og det passive kontingent forhøjet til 405 kr/år, så det dækker udgifter til korps og division.
7. Fremlæggelse og godkendelse af budget for 2025
Kan downloades i højre kolonne en uge før mødet
8. Fastsættelse af antal pladser i bestyrelsen.Grupperådet
skal beslutte antallet af pladser i bestyrelsen. I Ballerup
Spejdergruppe har grupperådet ofte besluttet et antal, som afspejler dem
der stiller op.
Grupperådet
skal, når det sammensætter bestyrelsen, tillige tilstræbe at såvel
forældre, unge spejdere og spejderledere er ligeligt repræsenteret.
9. Valg til bestyrelsen (gælder for en toårig periode)
Følgende er på valg (blev valgt i 2022):- Thomas Agersten Poulsen, formand, søkyndig. Genopstiller.
- Signe Koporant Frandsen, ung. Genopstiller ikke.
- Filip Esper Wahlgren, ung. Genopstiller.
- Henrik Fuglsang-Fog, forælder. Genopstiller.
Vores kasserer gennem mange år, Lisbeth Navntoft Pedersen, ønsker at stoppe. Heldigvis har vi en rigtig god kandidat til posten i Henrik Sørensen, som stiller op. Kassereren vælges for 1 år, så formand og kasserer ikke gå af samme år.Bestyrelsesmedlemmer, som ikke er på valg (Valgt 2023):- Jacob Kofoed Egholm, forælder.
- Lise Ravn, leder.
- Rune Skov, forælder
- Nina Jensen, forælder
- Lena Venø Bundesen, forælder.
Øvrige
kandidater kan enten melde sig før mødet eller under mødet. Der skal
vælges det antal kandidater der mangler ift. beslutningen under punkt.
9.
10. Søkyndigt medlem
11. Valg af revisor og evt. revisorsuppleant (gælder for en etårig periode)
12. Valg af fem stemmeberettigede til divisionsrådsmødet (gælder for en etårig periode)
13. Valg af to stemmeberettigede til korpsrådsmødet (gælder for en etårig periode)
14. Eventuelt
Tilmelding til dette arrangement er lukket fordi arrangementet er startet