Visionsdøgn 2025
17-01-2025 17:00 til 18-01-2025 17:00
Den Hemmelige Hytte
Bestyrelsen inviterer ledere og medhjælpere til det årlige visionsdøgn som i 2025 afholdes det i Den Hemmelige Hytte i Værløse. Lad os så vidt muligt koordinere fælles transport derop - ved tilmelding kan du angive om du har bil eller ønsker et lift.
Som altid er der mulighed for overnatning både inde og ude. Bestyrelsen står for fuld forplejning, så det eneste du skal have med en lysten til et godt døgn og masser af gode idéer og reflektioner.
I år skal vi primært fokusere på hele vores sommerlejr-koncept. Så læs gerne programmet igennem på forhånd og tænkt evt. over nogle af problemstillingerne allerede inden døgnet.
PROGRAM
FREDAG
Kl 17: Afgang fra Husum / ECV (de enkelte biler planlægger individuelt)
Vi mødes i fællessalen til spisning og kalibrering (hvad er fundamentet for gruppen).
Gåtur med snak om sommerlejr-konceptet. Emner der kan tages op kan fx være: skal vi holde fast i gruppelejr eller skal vi dele os op i grene? Skal vi deltage på divisionslejre eller skal vi tage pause?
Hygge.
LØRDAG
Kl 8: Morgenmad
Kl 9: Workshops
Opdeling og diskussion i grupper - konklusioner i plenum
🏕️ Workshop - sommerlejr 2025: Hvem er med hvornår (tænk herunder også på transportudgifter og hvad dag/tid skal vi afsted)?
Beslutning: hvem er med hvornår.
🍽️ Workshop - spisesituationen: (madlavning, spisning og opvask / arbejdshold)
Tre beslutinger: hvordan ønsker vi at lave mad, hvordan ønsker vi at spise, hvordan skal arbejdshold laves
📣 Workshop - rutiner og kommunikation: Hvilke rutiner har vi og hvordan kommunikerer vi leder til leder og leder til spejder både før, under og efter lejren.
Eks. på rutiner (ikke spisesituation): Post, slikbutik, telefon, aktiviteter, lejrbål, sengetider etc.
Beslutning: Hvilke rutiner skal der holdes fast i.
Omkring kommunikation: Hvornår meldes detaljer ud? Hvem melder dem ud (grenene eller centralt)? Holdes ledermødet om aftenen? Hvordan kommunikeres internt mellem lederne?
Beslutninger: Hvornår kommunikeres ud om lejren. Hvordan koordinerer vi på lejren. Hvordan informerer vi spejderne på lejren?
Kl 12.30: Frokost
Kl 13.30:
🗺️ Workshop - lejrindretning: Med baggrund i formiddagens beslutninger tænkes indretningen af lejren igennem
Beslutning: Hvordan skal lejren indrettes?
Kl 15: Opsamling
Hvem vil evt. gerne være med i et sommerlejrudvalg?
Kl 15.30: Fælles oprydning
Kl 16.30: Afgang
Vel mødt!