80 års Jubilæum [alle]
17-06-2026 19:00 til 17-06-2026 20:30
Cimbrerne Støvring Gruppe
Cimbrerne Støvring Gruppe, Babyspejd i Støvring Gruppe, Familiespejd i Støvring Gruppe, Mikroer i Cimbrerne Støvring G, Minier i Cimbrerne Støvring Gr, Juniorer i Cimbrerne Støvring, Trop i Cimbrerne Støvring Grup, Klan i Cimbrerne Støvring Grup, Passive medlemmer
Jubilæumsmarkering for Det Danske Spejderkorps, Cimbrerne Støvring – 80 år.
Onsdag den 17. juni 2026 – kl. 19.00
Prøv at huske 80 år tilbage – ja det er der nok ikke så mange der faktisk kan – men det var her Danske Spejderkorps, Cimbrerne i Støvring startede. Nærmere bestemt den 1. marts 1946., hvor den første patrulje "Egernet" blev dannet af Kai Peter Klæstrup Nielsen, Ernst Buus Larsen, Erik Mark Christensen, Knud Nielsen, Bent Andersen og Olaf Rytter Pedersen. Gruppen fik navnet "Cimbrerne", der skulle vise tilknytningen til Himmerland. Det er nu 80 år siden …
Vinteren var kold i år, og derfor valgte vi at skyde vores jubilæumsmarkering til den 17. juni – den samme aften, hvor vi har oprykning. Programmet bliver følgende …
18.00 – Mikro og mini møder til normal tid
18.30 – Junior og trop møder til normal tid
18.40 – Vi laver oprykningen til de nye grene / alle er velkommen til at komme og se på oprykningen ude på marken.
19.00 – Jubilæumsmarkering starter og vi hygger til vi går hjem.
Markeringen bliver meget vores egen spejderhygge, men vi inviterer lidt af vores samarbejdspartnere og støtter. Vi vil inviterer nogle af de gamle spejdere, der var med i gruppen for år siden og så håber vi ellers at spejdere fra babyspejd, familiespejd, mikro, mini, junior, trop, klar, ledere, hjælpere, bestyrelse, forældre og andre med tilknytning til spejdergruppen kommer.
Der bliver nok en enkelt eller to taler, og så er det ellers bare spejderhygge med lidt sødt og lidt at drikke. Spejderne skal derfor tage en kop eller en mug med, så vi har nok kopper nok.
Af hensyn til planlægning af forplejning, så vil vi gerne at forældrene via medlemsservice tilmelder sig aftenen.
... og man møder selvfølgelig op i uniform/tørklæde 😊
Med de bedste hilsen
Bestyrelsen
Ledige pladser: 123